به گزارش روابط عمومی دهیاری و شورای اسلامی روستای انباج: یکی از پرسشهایی که در ذهن اکثر مالکان روستایی به وجود میآید این است که آیا میتوانم برای ملک روستایی خود سند بگیرم و گرفتن سند روستایی چگونه امکانپذیر است؟ که در این مورد باید خدمتتان عرض کنیم گرفتن سند روستایی کار دشواری نیست و مالکانی که ملک روستایی دارند میتوانند به راحتی برای ملک خود سند روستایی دریافت کنند.
صدور سند مالكيت روستايي ماده 133 قانون برنامه سوم توسعه
تعريف ماده 133 :
به منظور صدورسند مالكيت املاك واقع در بافت مسكوني روستاها بنياد مسكن انقلاب اسلامي موظف است به نمايندگي از طرف روستاييان طي مدت برنامه چهارم براي كليه روستاييان داراي شوراي اسلامي و مراكز دهستانها نقشه تفكيكي وضع موجود را تهيه و به اداره ثبت اسناد و املاك ارسال نمايد.
اهداف:
هدف از اجراي طرح سند دار كردن املاك روستاها در بافت مسكوني:
1-بهره مند شدن مالك از مزاياي سند مالكيت در اخذ تسهيلات واستفاده بعنوان وثيقه
2-جلوگيري از بروز اختلافات ملكي
برای گرفتن سند روستایی میبایست ابتدا برخی مدارک را به دهیاری آن روستا تحویل دهید و از دهیاری بخواهید که برای ملک شما سند تنظیم کند. مدارک مورد نیاز برای تنظیم سند به شرح زیر میباشند:
پس از اینکه این مدارک به دهیاری روستا تحویل داده شوند شخص دهیار درخواست مالک را بررسی میکند و با دریافت هزینه کارشناسی ملک او را بازرسی میکند. پس از بازرسی ملک شخص دهیار برای آن سند تنظیم مینماید و آن را امضا مینماید.
تکمیل فرم شماره 3 تقاضای متقاضی مبنی برصدورسندمالکیت در محدوده روستا/شهر
تکمیل فرم شماره 9 اعطای نمایندگی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اقدام و پیگیری صدور سند متقاضی
تکمیل فرم شماره 8 نقشهA4 ملک با ذکر کلیه مشخصات متقاضی و قطعه ملکی و قطعات همجوار ملک